چه مواد غذایی به رشد قد در کودک یاری می نمایند؟

به گزارش مجله سرگرمی، مجله پزشکی دکتر سلام/در حالی که 70 تا 80 درصد از متخصصان معتقدند قد به وسیله ژنتیک مشخص می گردد 20 درصد هم بر این باورند عواملی مانند تغذیه و عادت های زندگی در مقدار قد در سنین رشد تاثیر می گذارد.

چه مواد غذایی به رشد قد در کودک یاری می نمایند؟

در حالی که ژنتیک به وسیله فرد کنترل نمی گردد به طور قطع با رعایت عادات تغذیه ای و سبک زندگی سالم در طول دوره رشد باعث افزایش قد شد.

این بخش از اطلاعات مربوط به مواد غذایی است که می تواند در رژیم غذایی روزانه بچه ها در حال رشد گنجانده گردد که در تقویت هورمون رشد انسانی (HGH) و فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF1) یاری می نماید.

به گزارش تایمزسوفاندیا، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه مطلب را بخوانید.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع باورنکردنی پروتئین، ریبوفلاوین، بیوتین و آهن است. بر اساس اظهارت متخصصان، پروتئین به رشد و نمو سلول یاری می نماید، بنابراین توصیه می گردد سفیده تخم مرغ را به رژیم روزانه بچه ها اضافه کنید. با این حال، در صورت بروز علائم آلرژی باید مصرف آن را قطع کنید.

دانه های سویا

دانه های سویا سرشار از پروتئین هستند و به احتمال زیاد برای بهبود سلامت استخوان گزینه مفیدی محسوب می شوند، بنابراین توصیه می گردد برای دریافت نتیجه موثر هفته ای 2 بار سویا مصرف کنید.

سبزیجات برگ سبز

سبزی های برگ سبز نه تنها سرشار از مغذی هستند بلکه به بدن هم کلسیم خوبی می رسانند. ثابت شده است کلسیم موجود در سبزیجات برگ سبز باعث جذب و رسوب استخوان می گردد که با توجه به سن فرق دارد.

بهتر است اسفناج، کلم چینی، کلم پیچ یا کلم بروکلی را به شکل سوپ، خورشت، ماکارونی یا اسموتی در برنامه غذایی بچه ها گنجاند.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج هنگام مصرف به ویتامین A تبدیل می گردد. پیشنهاد می گردد هویج خام را به رژیم روزانه بچه ها اضافه کنید تا به بدن برای جذب موثر کلسیم یاری کند. هویج را می توان برای بهره مندی بیشتر از مزایای آن به صورت سالاد یا آب میوه مصرف کرد.

غلات کامل

غلات کامل سرشار از ویتامین B، مهمیم، سلنیوم، زینک، آهن و کلسیم هستند که این مواد معدنی در ساخت استحکام و کانی سازی استخوان نقش بسزایی ایفا می نمایند.

ماست

ماست به اسم یک منبع غنی از مواد مغذی سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین D و زینک است. تحقیقات نشان می دهد پروبیوتیک ها به رشد و نمو بچه های کم غذا یاری می نمایند. در صورتی که کودک شما به خوردن ماست علاقه ای ندارد می توانید پنیر را به اسم منبع غنی پروتئین، کلسیم و ویتامین D جایگزین آن کرد.

آجیل

آجیل به اسم یک نیروگاه خوب مواد مغذی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و پروتئین ها است، بعلاوه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان ها گزینه مفیدی محسوب می گردد. می توانید آجیل را به شکل های مختلف و در موارد گوناگون بهره ببرید.

نکات دیگر

اطمینان حاصل کنید کودک شما به صورت روزانه درگیر بعضی فعالیت های بدنی است، بعلاوه آنها را به ورزش تشویق کنید و آنها را درگیر فعالیت هایی مانند شنا و پرش کنید. 8 ساعت خواب با کیفیت بسیار توصیه می گردد و حین تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر باید از حالت بدنی خوب و درستی برخوردار باشند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150940

به "چه مواد غذایی به رشد قد در کودک یاری می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مواد غذایی به رشد قد در کودک یاری می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید