کدوم اپ ها بیشترین دانلود رو در تاریخ اپلیکیشن ها داشته اند؟

به گزارش مجله سرگرمی، اپ ها زندگی ما رو تغییر داده اند؛ این روزها هر کاری که به نظرمون برسه، حتما یک اپ اپلیکیشن داره که انجامش رو راحت تر می کنه! در این میون، اپلیکیشن های ارتباطی و شبکه های اجتماعی و بازی ها محبوبیت بیشتری بین کاربرهای گوشی های هوشمند در سرتاسر جهان دارن.

کدوم اپ ها بیشترین دانلود رو در تاریخ اپلیکیشن ها داشته اند؟

در این نوشته به شش اپلیکیشنی می پردازیم که در طول این سال ها بیشترین دانلود و نصب روی گوشی های هوشمند رو داشته اند. شما کدوم اپ از این لیست رو روی گوشی تون ندارید؟

1.یوتیوب

پلت فرم یوتیوب (Youtube) 26 بهمن 1383 برای اولین بار در دسترس کاربرهای اینترنت نهاده شد. این پلت فرم که به اسم سرویس اشتراک ویدئو کارش رو آغاز کرد، محصول ایده و هنر برنامه نویسی جاوید کریم (Jawed Karim)، استیو چن (Steve Chen) و چاد مردیت هرلی (Chad Meredith Hurley) بود.

وب سایت یوتیوب، بعد از گوگل و پیش از فیس بوک، دومین وب سایت محبوب جهان محسوب می شه؛ اما اپلیکیشن یوتیوب هم همین رویه رو در پیش گرفته و با بیشتر از 10میلیارد بار دانلود و نصب، فقط از گوگل پلی، لقب پرطرف دارترین اپ جهان رو مال خودش نموده.

جالب بدونید ویدئویی با نام بچه کوسه پربازدیدترین کلیپ یوتیوبِ که تا 15 مرداد سال 1400، بیشتر از 9.10میلیارد بار دیدن شده!

2.واتساپ

بعد از یوتیوب، پردانلودترین اپ جهان، واتساپ (WhatsApp) است که روی گوشی هوشمند خیلی از ایرانی ها هم نصب شده. این اپلیکیشن پرکاربرد با بیش از 5میلیارد نصب، فقط از استور گوگل، تونسته به چنین صندلیی برسه.

مؤسس های واتساپ، بریان اکتون (Brian Acton ) و یان کوم (Jan Koum) بودن و اپ خودشون رو در واقع به اسم جایگزینی برای sms عرضه کردن. یعنی با واتساپ، بدون احتیاج به خرید شارژ یا دانستن نحوه شارژ مستقیم همراه اول یا خرید شارژ اینترنتی و این ها، می تونید برای همه پیغام های متنی، صوتی و تصویری بفرستید.

این اپلیکیشن پیغام رسان که ژانویه سال 2009 منتشر شد، و شرکت عظیم فیس بوک در فوریه 2014 اون رو به مبلغ 19میلیارد دلار خرید.

3.فیس بوک

بعد از واتساپ، نوبت به خود اپلیکیشن فیس بوک (Facebook) می رسه که این اپ هم با بیشتر از 5میلیارد دانلود از گوگل پلی، صندلی سوم رو به دست آورده.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) وب سایت فیس بوک رو از فوریه 2004 در اختیار کاربرهای اینترنت گذاشت. چند سال بعد هم اپ این شبکه اجتماعی عرضه شد و حالا فیس بوک با بیشتر از 2میلیارد کاربر فعال، عظیم ترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شه.

دو اپ پرطرف دار واتساپ و اینستاگرام هم از زیرمجموعه های شرکت فیس بوک هستن و در واقع می شه گفت فیس بوک صاحب پرطرف دارترین مجموعه اپلیکیشن های جهانست.

4.اینستاگرام

اینستاگرام (Instagram) هم از زیرمجموعه های فیس بوک به حساب میاد، اما این اپ محبوب رو در اصل کوین یورک سیستروم (Kevin York Systrom) و مایک کرایگر (Mike Krieger) طراحی نموده و توسعه دادن.

اپ اینستاگرام فقط از Google Play بیشتر از 1میلیارد بار دانلود شده و حتما می دونید که با استفاده از این اپ مجذوب کننده می شه عکس ها و ویدئوهامون رو با همه مردم جهان به اشتراک بذاریم. البته محدودیت ویدئوهای اینستاگرامی 60 ثانیه است.

برخی صفحه های اینستاگرامی ایرانی مسابقه های مجذوب کنندهی هم برگزار می کنن و با خرید شارژ برای دیگران به اون ها جایزه می دن، یا حتی جایزه های عظیمی مثل خونه و ماشین میون دنبال کننده های صفحه شون قرعه کشی می کنن!

5.زوم

زوم (Zoom)، محصول شرکت زوم ویدئو کامیونیکیشن (Zoom Video Communications) از 20 مرداد سال 1391 در دسترس نهاده شد و تا امروز بیشتر از 500میلیون بار فقط از استور گوگل دانلود شده.

این برنامه با امکانات مجذوب کنندهی مثل برگزاری ویدئو کنفرانس و فرستادن پیغام های گروهی، به کاربرانش این امکان رو می ده که اگر نتونستن در جلسه ها و دورهمی های کاری به صورت حضوری شرکت کنن، به وسیله وب کم کامپیوتر یا گوشی هوشمند، با بقیه ارتباط داشته باشن.

زوم یکی از محبوب ترین اپ های جهان در دوران شیوع ویروس کرونا به حساب میاد که امکان دورکاری رو برای بسیاری از مردم جهان فراهم نموده.

6.گوگل میت

گوگل میت (Google Meet) از 19 اسفند سال 1395 عرضه شد و تا امروز بیشتر از 100میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده. البته عرضه عمومی این اپلیکیشن، چند سالی بعد از عرضه اولیه صورت گرفت.

گوگل میت سرویس ارتباط تصویری مثل زومِ که گوگل ساخته و در واقع در کنار گوگل چت، یکی از دو برنامه جایگزین برای گوگل هنگ اوتس (Google Hang Outs) به حساب میاد.

این اپلیکیشن به اسم برنامه کنفرانس ویدیویی برای حداکثر 30 شرکت کننده کار می کنه و امکانات زیادی برای برگزاری جلسات محبت آمیز در اختیار کاربرانش قرار می ده.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: فرارو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155431

به "کدوم اپ ها بیشترین دانلود رو در تاریخ اپلیکیشن ها داشته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدوم اپ ها بیشترین دانلود رو در تاریخ اپلیکیشن ها داشته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید