ابداع مخترع شاهرودی راهکاری برای بهبود بهره وری موتور های توربینی

به گزارش مجله سرگرمی، اختراع موتور توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی - الکتریکی به همت مسعود عرب عامری راهکاری برای بهبود بهره وری موتور های توربینی است.

ابداع مخترع شاهرودی راهکاری برای بهبود بهره وری موتور های توربینی

عرب عامری گفت: با توجه به محدودیت سوخت های فسیلی و آلودگی حاصل از آنها، در این اختراع روشی برای استفاده از سوخت های مختلف و بهینه کردن آنها ارائه شده است که این موضوع وجود سیستم جرقه زن ولتاژ بالا را در این سیستم توجیه می نماید.

وی در مورد ساختار و اجزای تشکیل دهنده موتور توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی - الکتریکی گفت: این دستگاه از دو موتور توربو فن معکوس و الکترو موتور مولدها، گیربکس فن، خنک کننده، هیدرو پمپ، جک های هیدرولیکی با امکان کنترل مکاترونیکی طول برای تنظیم پره های مثلثی جهت راهنمایی اندازه هوای فراوریی فن تشکیل شده است.

عربعامری ادامه داد: این دستگاه از سنسور سنجش تعداد و زاویه دوران شفتها نسبت به یکدیگر، باتری های هیبرید، دریچه کنترل مکانیکی ورود هوای باتری، دریچه های الکترونیکی ورود هوای خنک کننده باتری ها، کنترل کننده های مکانیکی و الکترونیکی دما، محافظ ورودی هوا با زاویه قابل تغییر، سنسورها، قطعات و نازل های سوخت و شمع های مولد جرقه و سیستم جرقه زن ولتاژ بالای ضد نویز تشکیل شده است.

مخترع شاهرودی با بیان اینکه این موتور مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر موتورهای جت در فراوری نیرو دارد، ابراز داشت: در این اختراع با متقارن کردن موتور سوختی و افزودن موتور ژنراتور الکتریکی براشلس تغییر یافته دوقلو، اندازه لرزش موتور و بعلاوه زمان رسیدن به حداکثر قدرت پیشران به کمترین میزان خود رسیده است.

وی در مورد تمهیدات زیست محیطی این اختراع گفت: این موتور با بهره مندی از تنوع در استفاده از سوخت ها از جمله هیدروژن، می تواند فراوری حداقل آلایندگی نسبت به نیروی فراوریی خروجی داشته باشد.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164409

به "ابداع مخترع شاهرودی راهکاری برای بهبود بهره وری موتور های توربینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع مخترع شاهرودی راهکاری برای بهبود بهره وری موتور های توربینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید