اعلام شرایط مراکز گردشگری در دوران ممنوعیت سفر

به گزارش مجله سرگرمی، معاون گردشگری گفت با وجود اعلام ممنوعیت سفر، اما فعالیت مراکز گردشگری مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع نشده است.

اعلام شرایط مراکز گردشگری در دوران ممنوعیت سفر

ایسنا: هیچ نقطه ای از کشور در شرایط سفید کرونا قرار ندارد؛ طبق اعلام وزارت بهداشت، درحال حاضر 13 شهر در شرایط قرمز، 214 شهر در شرایط نارنجی و 221 شهر در شرایط زرد قرار دارند. سخنگوی ستاد ملی کرونا با هدف کنترل بیشتر ویروس کرونا، از آنالیز پیشنهادی برای ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه خبر داده است. رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم یادآور شده که ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای شرایط قرمز یا خروج پلاک های بومی از شهرهای دارای شرایط قرمز یک میلیون تومان جریمه دارد و در خصوص شهرهای نارنجی هم ورود پلاک های غیربومی به این شهرها و هم خروج پلاک های بومی از آن ها مشمول جریمه نیم میلیون تومانی خواهد شد.

با این وجود، ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ گفت: با توجه به این که از دی ماه 99 مراکز گردشگری با اصرار و پیگیری های این وزارتخانه در گروه یک مشاغل قرار گرفته اند، بدون تردید این مراکز می توانند میزبان مسافرانی باشند که با وسایل حمل و نقل عمومی به شهرهای مختلف ایران، فارغ از هرگونه رنگ بندی سفر می نمایند.

او یادآوری نموده که مبنای تصمیم گیری درباره فعالیت های گردشگری در شهرها و استان های مختلف، رنگ بندی ای است که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می گردد. در تردد به / از شهرهای قرمز و نارنجی به وسیله وسایل نقلیه شخصی ممنوعیت داریم.

با این حال، از بعضی استان ها از جمله گیلان گزارش شده که مسؤولان محلی از اجرای تور خودداری می نمایند، به طوری که در هفته های گذشته، بیشتر تورها را به مبدأ بازگردانده اند و با بعضی از این تورها هم برخورد شده است. معاون گردشگری هنوز درباره ممانعت هایی که از اجرای تور در بعضی منطقه ها می گردد، پاسخی نداده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 149984

به "اعلام شرایط مراکز گردشگری در دوران ممنوعیت سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط مراکز گردشگری در دوران ممنوعیت سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید