بدترین فوریه باکس آفیس در 17 سال گذشته؛ مخاطبان در انتظار کاپیتان مارول

به گزارش مجله سرگرمی، با گذشت دو ماه نه چندان پررونق برای سینماهای آمریکا و عبور از ماه فوریه که از نظر تجاری بدترین فوریه 17 سال اخیر باکس آفیس بوده است، صنعت سینمای آمریکا به فیلم ابرقهرمانی کاپیتان مارول (Captain Marvel) دلخوش نموده تا رونق دوباره را به سالن ها بازگرداند.

بدترین فوریه باکس آفیس در 17 سال گذشته؛ مخاطبان در انتظار کاپیتان مارول

مجموعه فیلم هایی که در ماه فوریه سال جاری روی پرده رفتند در مجموع لیست چندان چشم گیری را تشکیل نمی دهند و نتوانستند در کشاندن مخاطبان به سالن های سینما نیز کامیاب باشند. آنالیز اعداد و ارقام مربوط به فروش در ماه دوم سال میلادی 2019 نشان می دهد فروش این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود 38 درصد کاهش داشته است. هالیوود پیروز شده در این ماه میلادی 627 میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد که از سال 2002 تا کنون کمترین میزان برای ماه فوریه به حساب می آید.

سال گذشته فیلم سینمایی پلنگ سیاه (Black Panther) در این ماه میلادی اکران شد و باعث شد میزان فروش تا 1 میلیارد دلار بالا برود. کارشناسان امیدوار بودند در ماه فوریه دو فیلم فیلم لگو 2: بخش دوم (The Lego Movie 2: The Second Part) ساخته استودیوی برادران وارنر و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان (How to Train Your Dragon: The Hidden World) ساخته یونیورسال تماشاگران را به سالن ها بکشاند. اما برخلاف پیش بینی ها لگو 2 که از 8 فوریه اکران شده بود فقط توانست 91 میلیون دلار بفروشد و دنیای پنهان نیز که فقط شش روز مانده به انتها ماه اکران شده بود به مجموع فروش فوریه 97 میلیون دلار یاری کرد.

با این وجود، شرایط سال 2019 سینماهای آمریکا از نظر تجاری شرایط مطلوبی ارزیابی شده است. کاپیتان مارول از محصولات دیزنی که از آدینه همین هفته به سالن ها می آید فقط یکی از چندین و چند فیلمی هستند که سال جاری پتانسیل فروش بسیار بالایی دارند و می توانند سالی تاریخی را برای سینماهای آمریکا از نظر تجاری رقم بزنند.

پیش بینی می گردد کاپیتان مارول افتتاحیه ای 125 تا 135 میلیون دلاری را در ایالات متحده پشت سر بگذارد و احتمالا در سطح دنیا نیز بیش از 700 میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد. فیلمی که نه تنها می تواند به وسیله فروش بلیت های خودش رونقی دوباره به سینماهای آمریکا بدهد بلکه به وسیله بالابردن احتمال دیده شدن تبلیغات سایر فیلم ها می تواند به نوعی آن ها را هم پرمخاطب تر سازد.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14609

به "بدترین فوریه باکس آفیس در 17 سال گذشته؛ مخاطبان در انتظار کاپیتان مارول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین فوریه باکس آفیس در 17 سال گذشته؛ مخاطبان در انتظار کاپیتان مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید