تمبر یادبود ثبت جهانی جنگل ابر چاپ شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: تمبر یادبود ثبت جنگل ابر به عنوان اولین اثر ثبت شده استان سمنان در فهرست میراث جهانی چاپ شد.

تمبر یادبود ثبت جهانی جنگل ابر چاپ شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان، مهدی جمال امروز سهشنبه 21 آبان 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: با توجه به ثبت مجموعه جنگل های با ارزش هیرکانی در فهرست میراث جهانی و وجود جنگل ابر در استان سمنان بهعنوان بخشی از جنگل های هیرکانی و به منظور ماندگار شدن این مهم در اذهان عمومی تمبر یادبود ثبت جنگل ابر در فهرست میراث جهانی چاپ شد.

او گفت: چاپ تمبر اختصاصی یکی از راه های معرفی و شناسایی و گسترش آثار در کشور است و چاپ تمبر جنگل ابر و در اختیار قرار دادن این تمبرها به ادارات برای استفاده در ارسال مرسولات اداری گامی ارزنده در جهت معرفی هرچه بیشتر این اثر طبیعی ثبت شده در فهرست جهانی است.

جمال اضافه نمود: جنگل ابر به عنوان اولین اثر طبیعی استان ثبت شده در فهرست میراث جهانی و به عنوان یک طبیعت نادر، نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان سمنان دارد.

او گفت: جنگل ابر در منطقه البرز شرقی و در شهرستان شاهرود، بخش بسطام واقع شده است.

در چهل وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، جنگل های هیرکانی ایران و جنگل ابر شاهرود به عنوان بخشی از جنگل های هیرکانی ایران، ثبت جهانی شد. در جنگل ابر می توان رویای گام گذاشتن روی ابرها را تجربه کرد.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59345

به "تمبر یادبود ثبت جهانی جنگل ابر چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمبر یادبود ثبت جهانی جنگل ابر چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید