غفلت از کشاورزی در سیاست های کلان اقتصادی جبران ناپذیر است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، خلیل نیکشاد عصر شنبه در نشست تبیین و اطلاع رسانی پنجمین رویداد شتاب اردبیل با اعلام این خبر توضیح داد: رونق صنعت در گروه توجه به دیگر بخش های مهم اقتصادی از جمله حوزه کشاورزی است.

غفلت از کشاورزی در سیاست های کلان اقتصادی جبران ناپذیر است

وی اضافه نمود: در کشورهای پیشرفته دنیا که توسعه صنعتی باعث ورود به عرصه های جدید اقتصادی و علمی شده همسو با پیشرفت صنعت، نگرش جدید و حمایت آمیزی به کشاورزی نیز انجام می پذیرد تا رشد همه جانبه علوم پایه کشاورزی تحقق یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل بر ارتقای سطح علمی کشاورزان و شکل دهی شبکه های تخصصی تاکید نمود و یادآور شد: برگزاری اولین رویداد شتاب اردبیل با محوریت صنعت کشاورزی در راستای توجه ویژه به علوم نوین در افزایش فراوریات کشاورزی و هوشمندسازی فرایندهای این صنعت برگزار می گردد.

نیکشاد اضافه نمود: توجه به صادرات و فراوری تجاری محصولات کشاورزی، ورود جدی به صنایع تبدیلی، پرهیز از خام فروشی، افزایش ارزآوری با علمی شدن کشاورزی و استفاده از علوم نوین دنیای امکان پذیر شده و باید به توسعه کشاورزی در بخش های مختلف بهای ویژه ای قائل شد.

وی توضیح داد: شتاب و جهش بسیار مناسبی را در ارائه خدمات شرکت های دانش بنیان مشاهده می گردد و نقصان های موجود در این قبیل شرکت ها با ارتقای شاخص های علمی میسر خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: دنیای کشاورزی با چالش های خاصی دست و پنجه نرم می نماید و عبور از محاصره عوامل آسیب زایی همچون فرسایش خاک، بحران آب و تغییرات دمایی نیازمند بهره مندی از علوم نوین خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9648

به "غفلت از کشاورزی در سیاست های کلان اقتصادی جبران ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفلت از کشاورزی در سیاست های کلان اقتصادی جبران ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید