220میلیارد تومان طرح ارتباطی در کردستان افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که چندی پیش در پاسخ به توئیت یکی از شهروندان کردستانی مبنی بر ضعف ارتباطات در این استان، قول داده بود برای پیگیری موضوع به این استان سفر کند، به وعده خود عمل کرد و با هیأت همراه سفری به کردستان داشت. در این سفر با افتتاح 42 پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان و آنالیز وضعیت موجود، گامی تازه در راستای شتاب دریافت توسعه ارتباطات در این استان برداشته شد.

220میلیارد تومان طرح ارتباطی در کردستان افتتاح شد

توجه ویژه به توسعه ارتباطات روستایی

کردستان یکی از استان هایی است که پهنه روستایی زیادی دارد و به همین دلیل هم توجه به ارتباطات روستایی بشدت مورد توجه وزارت ارتباطات قرار گرفته است تا جایی که وزیر ارتباطات به عنوان یکی از پاسخگوترین اعضای کابینه دولت دوازدهم این مژده را داد که نقاط سفید نقشه کردستان سبز می گردد. محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به نقشه توسعه ارتباطات که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد، گفت: واقعیت این نقشه، عدم توسعه ارتباطات مناسب در روستاهاست و به همین دلیل همه کوشش خود را به کار می گیریم تا عقب ماندگی ارتباطات روستاهای استان کردستان را برطرف کنیم و البته رونمایی ازبرخی از طرح ها در این سفر، حکایت از به ثمر نشستن بخشی از این کوشش دارد؛ البته کوشش می کنیم در یک برنامه زمانبندی شده به این هدف برسیم. وی با حضور در شورای اداری کردستان گفت: اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته بیشتر جبران عقب ماندگی بجا مانده از سال های گذشته بوده است.

بالاترین مقام وزارت ارتباطات در کابینه از ایجاد دسترسی 30 شهر استان کردستان به اینترنت 3G و 4G اطلاع داد و گفت: در یک سال گذشته بیش از 220 میلیارد تومان برای توسعه دسترسی در مناطق شهری استان کردستان هزینه شده که امروز از آن رونمایی شد و تا خاتمه امسال برنامه هایی برای توسعه کمبودهای دسترسی روستایی در حال اجرا است.

وزیر جوان کابینه همچنین از نوسازی 355 سایت GSM اپراتور اول اطلاع داد و اضافه نمود: 25 سایت از این تعداد در دو هفته گذشته متصل شده است. آذری جهرمی از تعهد اپراتور دوم برای نصب 100 سایت برای دسترسی روستاییان استان کردستان به اینترنت پرسرعت اطلاع داد و گفت: کوشش می کنیم 20 سایت تا خاتمه تیرماه و 80 سایت نیز تا سفر رئیس جمهوری به این استان آماده بهره برداری گردد. آذری جهرمی همچنین از راه اندازی مرکز داده کردستان و مجتمع ICT استان تا خاتمه تابستان اطلاع داد.

کوشش برای اتصال 250روستای کردستان به شبکه ملی اطلاعات

توجه وزارت ارتباطات به توسعه ارتباطات مناطق روستایی نقاط مختلف کشور بویژه کردستان به گونه ای است که با وجودی که توسعه ارتباطات 500 روستای استان در بودجه 98 دیده نشده، قرار است برطرف این مشکل به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد. آذری جهرمی در این باره گفت: این موضوع را به عنوان یک کار ویژه پیگیری می کنیم تا بتوانیم 50 درصد این روستاها را تا خاتمه امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که البته کار سختی است. وی گفت: از 1309 روستای استان کردستان 890 روستای بالای بیست خانوار پوشش تلفن همراه دارند و 500 روستا فاقد پوشش هستند که البته دلیل این عقب ماندگی، کم توجهی و عدم پیگیری نبوده و یکی از دلایل اصلی آن موقعیت جغرافیایی این استان است. وی یکی دیگر از دلایل این کمبودها را نبود شبکه فیبر نوری در این مناطق عنوان نمود و اضافه نمود: به همین منظور برنامه توسعه 200 کیلومتری فیبر نوری در حال اجرا است که بخشی از این شبکه، توسعه یافته و بخشی دیگر در حال اجرا است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست استاندار کردستان درباره استفاده از ظرفیت اهل تسنن در مدیریت های ملی نیز با اشاره به اینکه این کار در وزارت ارتباطات صورت گرفته، از استاندار خواست افراد توانمند در این حوزه را به همین منظور معرفی کند.

بازار محلی، مزیت استارتاپ های کردستان

وزیر ارتباطات همچنین در نشستی با جوانان و مدیران استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات این استان از زنجیره برنامه های این وزارتخانه برای توسعه و رونق استارتاپ ها و رشد مالی در این حوزه اطلاع داد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در عرصه فناوری اطلاعات در استان کردستان جواب می دهد، گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی، بزرگ ترین یاری دولت برای کسب و کارهای نوپا در این استان است. وی اضافه نمود: با توجه به اینکه 30 درصد جمعیت استان کردستان، روستایی است بنابراین توسعه ارتباطات در این روستاها برای بازار کسب و کارهای نوپا بسیار مهم است، چرا که مزیت کسب و کارهای نوپای این استان، بازارهای محلی است.

آذری جهرمی همچنین از طراحی زنجیره هایی برای حمایت و توسعه استارتاپ ها توسط وزارت ارتباطات اطلاع داد و گفت: برای برطرف مسائل بیمه، مالیات و سرمایه گذاری در استارتاپ ها آیین نامه نوآفرین توسط وزارت ارتباطات تدوین و در هیأت دولت به تصویب رسید. وی حلقه دوم را آموزش نیروی انسانی در این حوزه اعلام کرد و اضافه نمود: به همین منظور سازمان فناوری اطلاعات مسئولیت دوره های آموزشی و ارتقای سطح دانش برای فعالان این حوزه را بر عهده گرفته است.

وزیر ارتباطات ایجاد تقاضا در بازار را یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات در این حوزه عنوان نمود و گفت: پروژه هایی مانند شهر و پارک هوشمند و سلامت الکترونیکی می توانند به ایجاد بازار در این حوزه یاری نمایند.

وی همچنین از دریافت مجوز برای سرمایه گذاری وزارت ارتباطات از وجوه اداره شده خود در صندوق های خطرپذیر اطلاع داد و اضافه نمود: در این بخش امکان سرمایه گذاری تا سقف 100 میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای نوپا وجود دارد.

آذری جهرمی همچنین از راه اندازی سامانه ای برای زنجیره حمایت ها از کسب و کارهای نوپا در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: با رونمایی از این سامانه و ایجاد رشد مالی در این حوزه امیدواریم بتوانیم 68 هزار اشتغال شناسنامه دار تا خاتمه سال جاری ایجاد کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28112

به "220میلیارد تومان طرح ارتباطی در کردستان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "220میلیارد تومان طرح ارتباطی در کردستان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید